ECONOMICNOUTATI

Cum a devenit România vaca de muls a celor de la Lidl

Lidl, cunoscut drept liderul comerțului local, a raportat prin intermediul subsidiarei sale Lidl Discount România un profit net de aproximativ 214 milioane de euro în anul precedent, la o cifră de afaceri de 3,7 miliarde de euro.

La nivel global, retailerul german, care este sub controlul grupului Schwarz, a înregistrat vânzări de 114,8 miliarde de euro și un profit net de 1,6 miliarde de euro.

Astfel, deși are prezență în multiple țări din întreaga lume, piața românească a contribuit cu mai mult de 13% la profitul net al gigantului cu profil de discount, conform calculelor ZF bazate pe date publice și informațiile furnizate de principala publicație de afaceri din Germania, Lebensmittel Zeitung.

Lebensmittel Zeitung afirmă că „Filiala din România a fost cea care a avut cea mai mare contribuţie la profitul Lidl în regiunea Europei Centrale şi de Est. (…) Marja de profit a urcat astfel de la 4,9% în 2021 la aproape 5,7% anul trecut. Totuși, spre comparație, în 2020 (primul an de pandemie – n. red.) marja de profit net era chiar mai mare, de aproape 5,9%. Situația nu se repetă în alte țări din regiune.”

De la momentul intrării pe piața românească în 2011, lanțul de supermarketuri Lidl a fost unul dintre cei mai profitabili jucători din sector, atât în ceea ce privește câștigul net absolut, cât și marja de profit. Cu toate acestea, marja companiei a fost sub 6% anul trecut, în contrast cu unele retaileri din industria modei sau a bricolajului, spre exemplu. Totuși, în 2022, marja Lidl a crescut, deoarece profitul net a crescut de aproape de două ori mai rapid decât cifra de afaceri.

Astfel, Lidl nu este lider doar în ceea ce privește cifra de afaceri, ci și în ceea ce privește profitul în 2022.

Cu toate că inflația ridicată a determinat consumatorii din întreaga lume să caute mai mult discounterii, războiul prețurilor care a avut loc între retaileri a afectat rezultatele Lidl în unele țări. În Polonia și Ungaria, două dintre piețele principale ale discounterului în regiune, profitul a scăzut semnificativ.

Mai mult, marja de profit a fost de 3,8% în Polonia și 2,7% în Ungaria, conform informațiilor furnizate de Lebensmittel Zeitung.

Lebensmittel Zeitung menționează că „În principal din cauza creșterii ratelor dobânzilor, Lidl Stiftung (fundția care administrează rețeaua Lidl la nivel global, cu excepția rezultatelor din Germania și Franța care sunt parțial incluse) a raportat o scădere a profitului net în anul financiar 2022/2023 (ce se încheie la finalul lui februarie), până la 1,6 miliarde de euro, față de 2,1 miliarde de euro în anul financiar precedent.”

Lidl rămâne liderul comerțului local în ceea ce privește vânzările, având peste 350 de magazine în România.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Redacția

contact: [email protected]

Lasă un răspuns

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.