Cum să plătești mai puțin pentru benzină! Cel mai TARE TRUC!
Când vine vorba de combustibil, oferta pe piaţa românească este variată. Chiar dacă marile companii au preţuri apropiate, există însă câteva detalii care pot face diferenţa.
Fiecare şofer ar trebui să ştie că producătorii de carburant oferă de obicei două tipuri de benzină şi două de motorină. La acestea diferă cifra octanică (în cazul benzinei) şi cifra cetanică (în cazul motorinei).
Ce e cifra octanică?
Cifra octanică reprezintă rezistenţa la autoaprindere a combustibilului pentru motoare pe benzină. Cu cât cifra octanică este mai mare, cu atât motorul are un randament mai bun, în parametri optimi, şi oferă un cuplu şi o putere mai mari. În ţara noastră, producătorii au scos pe piaţă combustibil cu cifra octanică de 95 şi 98 şi mult mai rar de 100. Cu cât cifra octanică este mai mare, cu atât benzina respectivă este mai indicată pentru motoare performante.
Ce sunt aditivii din carburanţi?
Producătorii adaugă diverşi aditivi în combustibili pentru a le creşte cifra octanică. Aceştia sunt sulf, plumb şi mangan. În ultima perioadă, UE a limitat prin legislaţie utilizarea acestor aditivi. Carburantul poate conţine cel mult 10 mg de sulf pe litru şi 5 mg de plumb. Din păcate, utilizarea acestora în exces poate afecta motorul în timp. (sursa)
VEZI SI: La benzinarie TE FURA un sfert de rezervor!
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal:
si, nu pricep unde era trucul.. oi fi eu greu de cap, sau poate ideea era sa cumperi combustibili de calitate buna ca sa consume motorul mai putin. Cand gasiti asemenea combustibil, sa ma anuntati pe mine, tinand cont ca am patit si sa imi inghete motorina "de iarna" in filtrul de combustibil.
Cifra octanică reprezintă rezistenţa la autoaprindere "prin compresie" a benzinei de fapt a amestecului de vapori de benzina (singurii care se oxideaza adica ard). Cu cât cifra octanică este mai mare, cu atât motorul are un randament mai bun CATA VREME RAPORTUL DE COMPRESIE DINAMIC CRESTE si el la randul lui. Iar asta se poate face fie prin cresterea compresiei statice (alezat chiulasa in planul de contact cu puntea blocului, montat o garnitura mai subtire, montat pistoane cu dom, etc) fie prin cresterea compresiei dinamice (alta cama – profil & suprapunere, largit porturi de admisie , de evacuare, modificat diametrul /lungimea tevilor de evacuare, a galeriei de admisie – dinamic sau static, sau supraalimentare prin compresor mecanic, prin turbina – axiala sau radiala, prin ambele, prin comprex, prin Heimholz, etc.) Dar chiar si asa se impute treba in alte parti, ptr ca odata ce ai facut camera de combustie mai mica s-a dus in boscheti raportul volum suprafata camerei deci vei ceda mai multa caldura in lichidul de racire in loc sa impingi pistonul. Plus ca o benzina cu CO mai mare ce sa vezi ce sa vezi ARDE MAI LENT deci (nu e parazit verbal) TREBUIE SA APRINZI FOCUL (scanteia) MAI DEVREME deci (tot nu e parazit verbal) MOTORUL face MAI MULT LUCRU MECANIC NEGATIV (adica impinge impotriva unei mase de gaze arzande si care dat ca e "arzande" e in hexpansiune "mancati-as'" ca sa-i citam pe alogeni ), lucru mecanic pe care il compensezi bineinteles cu compresia ta mai mare care la randul ei induce un stres mai mare pe piston/biela care determina necesitatea unui piston/biela mai robust ceea ce inseamna ori materiale exotice ptr aceeasi greutate deci maiscumpe si mai ales cu rate de expanisune diferite, ori piese mai grele deci mai mult LMN. MORAL A : daca esti bulibasa parlamentar procuror miliardar de carton sau de pasla cu berari , haudi manceacash, rols rois, m, q , z , f b z a abcedeifghjklmnopqrstt si alte asemenea numde de model usor de retinut ptr retardatii cu heuro in mase mari si compresie statice de 11.5 la 1 ATUNCI DA vei beneficia de benzina cu cifra octanica marita (de fapt e cam obligatorie sa-ti mearga motorul in parametrii optimi) DACA esti insa fraierul cretino-imbeciloid care si-a tocit neuronii pe bancile imputite ale maretei scoli jidanobolsevice a fiarei rosii comuniste si mergi cu un logan corporatistocapitalist de mana tiganeasca a 800paishpe-a de la musiu sharla pretenaru historic de nadejde al oligarhilor din camarila carlistregalist partzolerniana cu o compresie statica de 9.5 la 1 atunci ai nevoie de benzina nu de 95 RON ci chiar de 92 RON ptr maxim de putere la minim de conum posibil unde prioritar este de fapt consumul. A si inca ceva plumbul nu se mai foloseste de foarte multa vreme fiindca e extrem de toxic si mori de cancer adica de o boala foarte agresiva si rea in chinuri groaznice poate mai groaznice decat tortura iudeobolsevica. Si in schimb se foloseste alcoolul etilic ca ala metilic e si el toxic si la inspiratie nu numai la ingeratie in proportie de 5% indoiere fapt care e si foarte profitabil ca ptr megacorporatia romaneasca Petrom cu actionariat haustriac (ca hungaro nu mai e Slava Domnului) . DECI (tot nu e parazit verbal) VIATA E COMPLEXA SI ARE MULTE NECUNOSCUTE ! asa ca nu-ti mai bate capul cu ea ca si l-au btut altii mai inteligenti poate decat tine inaintea ta si au turbat de nervi si frustrare, unii chiar au si crapat de oftica, iar daca tot vrei sa-ti bati capul macar nu te mai comporta ca un cocalar inghitind toate tampeniile fara sa le intelegi si sifonandu-le ma departe cu emfaza nulitatii semidocte si agresive ca orice nulitate de altfel (PRECIZARE ptr micul si meschinul tau orgoliu NU MA REFER LA TINE ci LA O TIPOLOGIE GENERALA A SOCIETATII NOASTRE vizibila in toate domeniile dar cu precadere la varful institutiilor si in presa scrisa pe suport de hartie ori electronic, vorbita respectiv televizata ).