ECONOMICNATIONALSTIRI

Cum sunt înșelați românii la asigurarea RCA. Doar 15% din încasări sunt folosite de către asiguratori pentru reparația mașinilor

Cele mai mici compensații pentru polițele RCA se acordă în România

Raportul ASF dezvăluie faptul că despăgubirile pentru reparații auto reprezintă mai puțin de 2% din încasările polițelor RCA

În ciuda afirmațiilor asigurătorilor cu privire la pierderile financiare suferite în România din cauza tarifelor mari din service-uri, raportul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru anul 2022 arată o realitate șocantă. Sumele plătite de companiile de asigurări pentru manoperă în cadrul reparațiilor auto reprezintă mai puțin de 2% din încasările generate de polițele RCA. În plus, doar 15% din totalul polițelor RCA sunt direcționate către service-uri. Aceste cifre alarmante au fost evidențiate și de un raport al Uniunii Europene, care arată că în România se înregistrează cele mai mici despăgubiri pe polițele RCA comparativ cu alte state europene.

Lipsa de încredere a oamenilor în produsele de asigurări este din ce în ce mai evidentă, datorită lăcomiei asigurătorilor și tratamentului degradant al despăgubirilor cuvenite. Polița RCA este percepută astăzi ca o obligație necesară pentru a putea circula cu mașina fără a fi amendat, în timp ce polițele CASCO mai sunt solicitate doar pentru autovehiculele aflate în leasing, unde sunt obligatorii, conform liderilor Confederației Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR).

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, afirmă că afirmațiile ASF privind o creștere de 85% a tarifelor nu sunt reale. În realitate, tarifele pentru polițele RCA au crescut cu până la 200% în ultimii doi ani, în special în cazul transportatorilor, ceea ce a afectat grav industria. Polițele RCA din România sunt acum cele mai scumpe din Europa, depășind chiar prețurile practicate în Germania. Este fals că asigurătorii plătesc daune excesive, deoarece sumele alocate pentru manoperă reprezintă sub 2% din încasările generate de polițele RCA. În total, inclusiv piesele și vopseaua importate, despăgubirile către service-uri reprezintă doar 15% din încasări. Aceste date sunt extrase din raportul Autorității de Supraveghere Financiară.

Raportul Uniunii Europene privind piața asigurărilor atrage atenția asupra faptului că în România se plătesc cele mai mici despăgubiri, reprezentând mai puțin de 40% din valoarea totală a polițelor RCA. Aceasta include acoperirea pentru asigurările de viață, vătămări corporale, incendii, inundații și alte evenimente, care generează cele mai mari cheltuieli administrative pentru asigurători, de aproximativ 57%. În comparație, media cheltuielilor administrative în statele membre UE este de 30%.

Potrivit raportului ASF pentru anul 2022, manopera în service-uri reprezintă doar 1,47% din încasările generate de polițele RCA. Acest lucru evidențiază discrepanța dintre tarifele percepute de service-uri și sumele alocate pentru reparații de către asiguratori. Cu toate acestea, tarifele pentru polițele RCA au înregistrat o creștere de 44% față de anul precedent și de 82% față de acum doi ani, în timp ce inflația înregistrată a fost de doar 13,8% în anul trecut. Aceste date contrazic afirmațiile asigurătorilor cu privire la creșterea excesivă a tarifelor și subliniază necesitatea unei analize mai profunde a structurii costurilor.

Reprezentanții COTAR susțin că situația actuală afectează încrederea oamenilor în produsele de asigurări. Mulți șoferi consideră că primele plătite pentru polițele RCA nu sunt reflectate în despăgubirile primite în caz de accident. Conducerea COTAR adaugă că în România se înregistrează un nivel scăzut al despăgubirilor comparativ cu alte state europene, iar aceasta reprezintă o provocare majoră pentru asigurători.

Un alt aspect alarmant este faptul că peste 50% dintre mașinile aflate în circulație prezintă deficiențe grave, potrivit controalelor RAR. Acest lucru este rezultatul reparațiilor efectuate în service-uri neautorizate, cu sume insuficiente oferite de asiguratori. COTAR atrage atenția că această situație pune în pericol siguranța rutieră și necesită o mai mare implicare din partea autorităților.

Pe lângă aceste aspecte, conducerea COTAR acuză ASF că prezintă cifre selective și că nu ia în considerare cheltuielile administrative ridicate ale asigurătorilor, precum salariile personalului și costurile de reasigurare. De asemenea, se semnalează faptul că unele companii de asigurări din România se reasigură la firme din străinătate, ceea ce duce la exportarea profitului și afectează economia locală.

Situația despăgubirilor minime pe polițele RCA și discrepanța dintre tarifele percepute și sumele alocate pentru reparații reprezintă o problemă majoră în România. Este necesară o evaluare atentă a structurii costurilor și a politicii de despăgubire a asigurătorilor, astfel încât șoferii să beneficieze de servicii adecvate în caz de accident și să se asigure un echilibru între primele plătite și despăgubirile primite.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Redacția

contact: [email protected]

Lasă un răspuns

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.