FUMIGENA PROPAGANDISTICA: „O prostie in stare pura!– Fostul sef ANAF demasca manevrele puse la cale de PSD-ALDE
Fostul presedintele ANAF din perioada Guvernului Ponta, Gelu Diaconu, sustine, intr-o postare pe blogul personal, ca discutia despre impozitul pe gospodarie „nu este altceva decat fie o fumigena propagandistica” si atrage atentia asupra faptului ca stabilitatea macro-economica a tarii este pusa in pericol de „habarnistii populisti ai PSD”.
Diaconu a publicat marti pe blog continuarea demersului intitulat „Cat de periculos este populismul habarnist”. Daca partea intai era dedicata Legii salarizarii unitare (mai precis, felului haotic in care PSD-istii au conceput acest proiect de act normativ), cel mai recent material semnat de catre Gelu Stefan Diaconu are in vedere impozitul pe venitul global pe gospodarie.
Fostul sef al ANAF detaliaza cauzele pentru care considera ca „acest impozit aplicat la conditiile Romaniei nu este altceva decat o prostie in stare pura”:
„1. definirea din punct de vedere juridic a notiunii fiscale de “gospodarie” este un demers extrem de complicat, daca nu imposibil, fata de diversitatea situatiilor si conditiilor concrete din realitatea romaneasca;
2. odata definita “gospodaria” pentru trecerea la un asemenea impozit este absolut necesar un recensamant al persoanelor care se “gospodaresc impreuna” si legaturile dintre acestia; sursa datelor este necentralizata, se afla la UAT-uri, iar sistemul cadastral nu poate fi folosit pentru obtinerea de informatii privind detinerile de bunuri ale unei persoane indiferent de locul unde se afla;
3. stabilirea principiilor si categoriilor de cheltuieli care vor fi eligibile si in ce cuantum pentru a fi deduse din venit (autoturisme, cladiri pentru scopuri recreative, etc.) este un proces extrem de complicat d.p.d.v. al echitatii fiscale;
4. cum vor fi definite/delimitate raporturile juridice fiscale dintre persoana fizica-gospodarie-consultant fiscal-ANAF? Este consultantul fiscal responsabil in solidar cu “cineva” din “gospodarie” pentru realitatea datelor declarate, arhivarea datelor/documentelor justificative, asistenta la control, etc.?;
5. in totalul veniturilor bugetare administrate de ANAF, in afara impozitelor/ contributiilor retinute in sistemul simplu “la sursa” si a celor platite de persoanele fizice autorizate (inregistrate fiscal), ponderea veniturilor incasate de la persoanele fizice este absolut nesemnificativa (cca 2%);
6. cum se va corela din punct de vedere al administrarii fiscale noul IVG cu colectarea de catre ANAF a contributiilor sociale (pensii, sanatate, somaj) de la persoanele fizice?;
7. sistemul globalizarii veniturilor si a acordarii deducerilor este valabil pentru tari cu un nivel al taxarii veniturilor mult mai ridicat, in cote progresive si cu un sistem informatic integrat performant de administrare fiscala. Comparatia situatiei sistemului fiscal din tara noastra cu cele din Statele Unite, Franta, Belgia, etc. este de tot rasul;
8. ideea ca introducerea IVG va duce la reducerea evaziunii fiscale este pur teoretica si de impact nesemnificativ intrucat sfera fiscalizarii tuturor operatiunilor din economie este cu mult mai larga si mai complexa decat operatiunile strict limitate pentru care populatia va cere bonuri fiscale deoarece se vor acorda deduceri “gospodariilor”;
9. calendarul de implementare, presupunand ipotetic ca ANAF este capabila sa preia sarcina administrativa suplimentara (inregistrare, stabilire obligatii, evidenta, /plata/compensare, control, etc.), este complet nerealizabil;
10. angajarea, instruirea si plata a 35000 de consultanti …cu 12ooo mai mult decat are intregul ANAF!!!…este de-a dreptul o neghiobie care nici macar nu merita comentata;
11. astazi se afla in implementare finala, impreuna cu Banca Mondiala, cu cheltuieli de cca 100 milioane de euro (in care includ si fonduri proprii in afara creditului BM), programul de modernizare a administrarii fiscale-RAMP, construit pe arhitectura sistemului fiscal existent, cel al cotei unice. Mai mult, cu finantare UE de cca 3 mil euro, au fost “rescrise” deja toate procesele de administrare fiscala din ANAF fara luarea in considerare a IVG;
12. odata ce au fost angajate cheltuieli pentru modernizarea ANAF, inclusiv pentru achizitionarea unei solutii informatice predefinita de tip COTS, angajarea altor cheltuieli similare (cum ar fi cele pentru informatizarea administrarii IVG), este interzisa de legea finantelor publice;
13. sistemul informatic al ANAF functioneaza la avarie: noul SIAC (sistemul informatic de administrare a creantelor) a esuat, investitii sistate in ITC, sediu centru de date impropriu mai ales dpdv al infrastructurii suport, aplicatia GOTICA aferenta persoanelor fizice este invechita si functioneaza sincopat, gradul de “incarcare” al serverelor de peste 90%, etc. Credeti ca introducerea in prelucrare a a unui numar suplimentar de 7-8 milioane de declaratii, cu date complicate in raport de numarul/natura deducerilor, intr-un sistem care este in pragul colapsarii este posibila?”
Acest articol a fost preluat de pe aktual24.ro
VEZI SI: ALARMĂ! Încep să bage NOI IMPOZITE!
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal: