ECONOMICNOUTATI

N-avem linii, locomotive și nici vagoane, dar avem digitalizare: #CFR Călători trece la emiterea exclusiv digitală a abonamentelor săptămânale și lunare începând din 1 ianuarie

CFR Călători va emite, începând cu 1 ianuarie 2024, abonamente săptămânale și lunare exclusiv în format digital, fie sub forma unui „Card de Transport”, fie ca un cod QR dinamic, conform unui comunicat al companiei.

În cadrul procesului de digitalizare continuă, CFR Călători va emite abonamentele săptămânale și lunare exclusiv în format digital începând cu data de 1 ianuarie 2024. Acestea vor fi disponibile sub formă de „Card de Transport” sau sub formă de cod QR dinamic. Abonamentele digitale vor fi disponibile la casele de bilete și automatele CFR Călători, pe carduri de transport sau prin intermediul unei aplicații descărcabile, sub forma unui cod QR dinamic asociat unui telefon mobil. Ulterior, abonamentele pe card de transport vor putea fi încărcate și online, eliminând necesitatea prezenței pasagerilor la casele de bilete sau automate”, conform surselor companiei.

Abonamentele digitale pot fi achiziționate în moduri variate: de la casele de bilete – toate tipurile de abonamente cu plată, inclusiv cele lunare cu număr nelimitat de călătorii, săptămânale, lunare cu 5, 10 sau 15 călătorii (la alegerea clientului); online pe site-ul și prin aplicația pentru telefon – abonamentele lunare cu număr nelimitat de călătorii și cele săptămânale; prin intermediul aplicației pentru telefon – sub formă de cod QR dinamic asociat unui telefon mobil: abonamente cu plată integrală – lunare cu număr nelimitat de călătorii și cele săptămânale, precum și abonamentele cu gratuitate sau reducere pentru elevi și studenți, în funcție de caz; de la automatele de bilete ale CFR Călători – doar abonamentele lunare și cele săptămânale cu număr nelimitat de călătorii, conform Agerpres.

De altfel, începând cu luna noiembrie 2023, pasagerii au avut acces la titluri de călătorie sub formă de abonamente lunare și săptămânale în format digital, achiziționabile online prin intermediul site-ului CFR Călători, exclusiv pentru abonamentele lunare și săptămânale cu plată integrală, încărcate pe suportul „Card Transport”, care trebuie achiziționat anterior de la casele de bilete sau prin intermediul aplicației „CFR Călători bilete online”, sub forma unui cod QR cu elemente dinamice generate pe telefon, pentru abonamentele cu plată integrală și pentru abonamentele lunare dedicate elevilor și studenților care și-au creat profilul de elev/student cu ID-ul aferent (codul QR este asociat telefonului și se regenerează automat în cadrul aplicației mobile), sau încărcate pe suportul „Card Transport” pentru abonamentele cu plată integrală. „Trebuie menționat că abonamentele achiziționate prin intermediul aplicației ‘CFR Călători bilete online’ sub formă de cod QR dinamic pot fi utilizate doar pe ruta și la clasa de tren pentru care au fost emise. În această fază de dezvoltare a aplicației, pentru acest tip de abonament, rezervarea locului este posibilă numai cu ajutorul personalului de tren, în măsura în care există locuri disponibile”, precizează CFR Călători.

Compania CFR Călători pare să-și orienteze atenția către digitalizarea procesului de achiziționare a biletului, ignorând problemele structurale grave ale căilor ferate care sunt responsabile pentru lipsa de interes a oamenilor de a cumpăra bilete: trenurile foarte vechi, lipsa infrastructurii pentru trenurile de mare viteză și întârzierile mari. În 2022, au fost înregistrate 4.326.618 de minute de întârzieri, echivalentul a 3004 de zile sau 8,2 ani.

Viteza trenurilor în 2024 este dezamăgitoare: ruta București – Iași este parcursă de trenurile CFR în minim 6 ore și 32 de minute, ajungând uneori și la 7 ore. În 1939, aceeași rută era parcursă în 6 ore și 59 de minute.

În 1990, CFR avea 408 milioane de călători, în timp ce în 2013 această cifră scăzuse la doar 57 de milioane. În 2022, numărul de călători a crescut la 70 de milioane, dar acest lucru se datorează și apariției altor operatori de transport, care oferă servicii superioare companiei de stat CFR Călători, conform Business Magazin.

Oricum, cifra de 70 de milioane rămâne derizorie în comparație cu cea din 1990.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Redacția

contact: [email protected]

Lasă un răspuns

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.