SOCIETATE

O suceveancă de 39 de ani este comandant de avion, după ce a lucrat 4 ani ca stewardesă

Minola Platon, în vârstă de 39 de ani, născută în Vatra Dornei şi crescută în Câmpulung Moldovenesc, este pilot de aeronave comerciale, angajată la una dintre cele mai mari companii aeriene.

Minola a mărturisit reporterilor „Ziarul de Iaşi” că a ştiut de la primul zbor că va pilota avioane. Până la 20 de ani, când a zburat prima dată cu avionul, aceasta nu ştia nimic despre avioane, cum de altfel nu ştia nimeni din familia ei. Tânăra Minola a avut prima oară legătură cu domeniul aviaţiei civile abia după ce s-a angajat ca stewardesă
„Am lucrat 4 ani de zile ca stewardesă şi am realizat că eu nu pot să stau în spate şi îmi doresc de fapt foarte mult să conduc avionul. Aşa m-am înscris la Academia de Aviaţie. Iniţial am studiat în Bucureşti Studii Europene, însă nu aveam vreo legătură cu asta. Pur şi simplu s-a întâmplat ca la vârsta de 25 de ani să mă angajez ca stewardesă şi aşa a fost destinul. Înainte nu credeam în destin, dar acum cred, pentru că a fost totul foarte natural. Mi-am spus că nu mi-aş ierta-o dacă nu aş încerca să pilotez. Mi s-a părut extraordinar să poţi să conduci un avion atât de mare. E extraordinar absolut tot ce înseamnă legat de aviaţie”, a declarat Minola Platon.

Pe perioada de şcolarizare, pentru a suporta cheltuielile Academiei de Aviaţie, Minola Platon nu a renunţat la jobul de stewardesă. După ani de studiu şi muncă, la 29 de ani a pilotat pentru prima dată o aoronavă de mici dimeniuni.

„Pe perioada şcolii am făcut şi serviciu pentru că nu aveam cum altfel, nu aveam bani, lucram noaptea şi ziua mergeam la şcoală. Aşa am reuşit să fac în paralel Academia de Aviaţie. După care, după trei ani de studiu şi ore multe de zbor, la 29 de ani am avut primul meu zbor ca first officer, la altă companie, nu la asta. Primul meu zbor a fost pe un avion mic, Bucureşti-Iaşi. Era vară, frumos, soare. Chiar mi-a plăcut foarte mult. Per total, ore de zbor, ca şi pilot, am vreo 6000. Cinci ani am zburat în Bucureşti, apoi în Cluj şi doi ani în Bacău, Suceava şi în Iaşi de o lună de zile. E o răspundere foarte mare, dar avem un training foarte bun, şi atunci nu avem de ce să ne temem, cea mai importantă este siguranţa pasagerilor. Avem examene în fiecare an, un control medical, suntem extrem de bine pregătiţi”, a adăugat Minola.

Mai mult, în cei 10 ani la manşă, Minola Platon nu a întâmpinat niciodată sentimentul de frică. „Nu mi-a fost niciodată frică, mi-am dorit atât de mult, încât nu… De asemenea, cum am mai spus, siguranţa este cea mai importantă. Tensiunea trebuie să fie mică, pentru asta merg la sală, noi nu căutăm adrenalină aici, căutăm să aducem oamenii acasă. Lucrul acesta pe mine mă bucură foarte mult”, a menţionat aceasta pentru „Ziarul de Iaşi”.

Pilotul a descris o zi din viaţa sa, respectiv care este procedura de dinaintea unei decolări. „Vin cam cu o oră şi jumătate la birou, înainte de cursă, facem un brief, ne pregătim actele, vedem cum va fi vremea, dacă avem pasageri speciali, vedem rutele, cât kerosen luăm, evităm pe cât posibil turbulenţele, norişorii… Apoi, după ce facem toate actele astea ne întoarcem la avion. Evident, unul va zbura dusul, altul la întoarcere. Cel care zboară efectiv, cursa în sine, verifică avionul, să nu dea erori… Celălalt merge pe afară, tot aşa, face verificări de siguranţă. După ce toţi ştim ce avem de făcut, ca o echipă, primim pasagerii. Într-o singură zi pot face două zboruri, adică patru tronsoane. Ar putea fi şi 12 ore într-o zi, dar avem pauză după. Dacă eşti obosit, nu ştiu, nu poţi dormi, fără vreo problemă rămâi acasă în ziua aia”, a susţinut Minola.

„Familia mea e mama”. Minola și-a cumpărat un cal și are două pisici

„Familia mea e mama, ea m-a susţinut enorm. S-a bucurat că mi-am găsit drumul, fără ea nu reuşeam. În această profesie trebuie să fii capabil şi să te ţii foarte bine de treabă, trebuie să fii la punct şi cu teoria. Nu se face rabat de la siguranţă. Serviciul ăsta te învaţă să fii disciplinat. Ai timp şi de viaţă personală, în fiecare zi ajungi acasă, şi oricine te iubeşte te înţelege indiferent de domeniu. Eu îmi fac timp mereu să merg şi acasă. Am avut o relaţie de şapte ani, care nu s-a terminat din cauza profesiei. E păcat să nu îndrăzneşti, nu contează dacă eşti femeie sau bărbat. Nu e uşor, dar până la urmă nimic în viaţă nu e uşor. O să fie şi eşecuri, dar trebuie să nu renunţi. Dacă îţi doreşti, o se se întâmple. Nimic nu iese din prima în viaţă. Este important să fii rezilient şi hotărât”, a declarat Minola pentru reporterul „Ziarul de Iaşi”.

„Zburăm tot timpul în alte destinaţii, alte echipaje, oameni noi, şi asta îmi place. E foarte interesant să descoperi alte culturi. Avem nişte imagini atât de frumoase în meseria asta…răsăritul…nu aş putea să stau într-un birou. În timpul liber mă odihnesc, pentru că trebuie să fii odihnit. Dacă nu eşti, nu vii la muncă. Recent mi-am cumpărat un cal. Mă simt foarte bine, fac lucruri pentru suflet, am şi două pisici aici cu mine. Eu încerc să am un stil de viaţă sănătos, nu aş renunţa la aviaţie niciodată. Când cobor din avion şi mă urc în maşina personală e o senzaţie…total alta, e mai cu adrenalină, dar asta e, dacă vreau adrenalină mă duc eventual într-un roller coaster”, a conchis Minola.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Redacția

contact: [email protected]

Lasă un răspuns

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.