FOCUS 14NOUTATI

Senatorul Diana Șoșoacă și avocatul Mihai Rapcea iau de coarne institutul anti-român Elie Wiesel

Senatorul Diana Șoșoacă a preluat textul avocatului Mihai Rapcea și l-a înaintat primului ministru, se speculează că acest lucru este un act premergător unei actiuni în instanță în cazul în care autoritățile nu vor lua măsuri împotriva institutului terorist Elie Wiesel.

Via Certitudinea:

În avalanșa de întrebări și interpelări adresate în Senat, de Diana Iovanovici Șoșoacă, istituțiilor statului și reprezentanților lor (inclusiv în problema închiderii, prin lege, a mineritului), se remarcă și cea intitulată „Ilegalitățile Institutului „Elie Wiesel”. Senatoarea subliniază faptul că INSHR EW, conform legii de înființare și funcționare (HG 902/2005 cu modificările ulterioare), „nu are ca obiect de activitate sau ca atribuții nicio activitate care privește antisemitismul. Prin urmare, orice activitate a INSHR EW privind antisemitismul este ilegală și se încadrează în activitatea de deturnare de fonduri publice”.  Iată conținutul acestei intervenții adresate prim-ministrului Marcel Ciolacu, lui Mihai Busuioc (Curtea de Conturi) și lui Alexandru Florian (directorul Institutului „Elie Wiesel”):

Stimați Domni,

Doresc să vă atrag atenția asupra ilegalităților comise de directorul Institutului Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” (INSHR EW), Alexandru Florian, și de subordonații acestuia, prin folosirea fondurilor publice în scopul elaborării și publicării anuale a unor așa-zise rapoarte de monitorizare a antisemitismului, precum și asupra conținutului acestora, în mare parte mincinos și calomniator, și care astfel constituie un factor generator de antisemitism în societate.

Conform legii de înființare și funcționare (HG 902/2005 cu modificările ulterioare), INSHR EW nu are ca obiect de activitate sau ca atribuții nicio activitate care privește antisemitismul. Mai mult, termenul „antisemitism” nu există în niciunul dintre documentele juridice care i-au stabilit cadrul legal de funcționare, de la înființare până în prezent.

Prin urmare, orice activitate a INSHR EW privind antisemitismul este ilegală și se încadrează în activitatea de deturnare de fonduri publice, chiar și activitățile precizate în HG 539/13.05.2021 privind Strategia Națională pentru Prevenirea și Combaterea Antisemitismului.

Cu toate acestea, începând din anul 2019, directorul INSHR EW a alocat personal și resurse ale institutului pentru a elabora un număr de patru așa-zise Rapoarte de monitorizare a antisemitismului, care au fost publicate pe domeniul de internet oficial al INSHR EW (www.inshr-ew.ro ) și care poartă sigla Guvernului României. Aceste patru documente folosesc în mod ilegal termenul „antisemitism”, deoarece în România antisemitismul este definit și pedepsit de Codul Penal (Legea 157/2018), ceea ce înseamnă că orice menționare a unei activități sau fapte care are legătură cu antisemitismul trebuie să se facă pe baza unei decizii juridice definitive, altfel capătă aspectul unei defăimări sau calomnii. În aceste condiții, menționarea unor persoane ca fiind antisemite, sau a acțiunilor unor persoane ca având caracter antisemit este ilegală și abuzivă, singura în măsură să constate și să sancționeze existența unor manifestări antisemite fiind instanța de judecată.

În plus, aceste rapoarte ale INSHR EW generează o percepție defavorabilă față de evrei, și chiar antisemitism, deoarece sunt prezentate ca având legătură cu antisemitismul unele activități și inițiative civice care au fost desfășurate legal, sau sunt hiperbolizate acțiuni cu caracter izolat ale unor minori teribiliști, sau cu autori necunoscuți dar care sunt bănuite să fi fost realizate de evrei cu scopul de a blama societatea românească pentru ele, dovadă fiind faptul că INSHR EW nu  a precizat dacă autorul amenințărilor antisemite trimise directorului Teatrului Evreiesc Barasheum, menționate în raportul 2020-2021, a fost sau nu… un evreu!

Ținând cont de cele precizate, vă solicit următoarele:

  1. Să dispuneți efectuarea unui control cu privire la faptele sesizate și să îmi comunicați aspectele constatate și măsurile luate.
  2. Să dispuneți ștergerea de pe domeniul de internet al INSHR EW a conținuturilor celor patru rapoarte menționate mai sus și să dispuneți înlocuirea acestora cu un document care să informeze că INSHR EW a șters conținutul pentru motivul că nu are calitatea legală să întocmească rapoarte de monitorizare a antisemitismului.
  3. Să dispuneți publicarea pe domeniul INSHR EW a unui document semnat de directorul INSHR EW care să precizeze că sunt retrase toate afirmațiile și mențiunile care au fost făcute în rapoarte cu privire la activitățile în care am fost implicați atât subsemnata, cât și celelelate persoane, precum și toate referirile la cei implicați, chiar și cele în care nu am fost nominalizați.
  4. Să dispuneți un audit al curții de conturi pentru activitățile desfășurate de INSHR EW pentru întocmirea și publicarea celor patru rapoarte.

Este de nepermis în Democrație ca o instituție publică care funcționează sub egida Guvernului României, și coordonată de primul-ministru, să atenteze la imaginea publică a unor cetățeni prin prezentarea unor manifestări publice legale ca fiind reprobabile, și chiar ilegale, cu toate că acestea s-au încadrat în limitele legii și drepturilor constituționale. Solicit răspuns scris și oral”.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Redacția

contact: [email protected]

Lasă un răspuns

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.