Teoria conspiraTiei cu privire la Mos Craciun. Ar fi fost inventat de Satana
Ideea că Satana l-a inventat pe Moș Crăciun apare pe mai multe site-uri religioase și bloguri, unul dintre ele fiind regenerarea.wordpress.com.
Diavolul, spiritul antihristic, a nascocit un personaj fantoma, pe Mos Craciun, spre a fura slava Domnului. In toate vitrinele il vezi zugravit. Unele magazine platesc bine pe anumiti oameni, care sa-si puna barba alba, sa imbrace mantia rosie si cizme negre, sa se deghizeze ei in Mos Craciun, si multi isi pun copilasii in bratele lui, ca in bratele zeului Moloh (Levitic 18:21), si ii fotografiaza cu el. Mai nou, si unele femei isi pun barba alba!
* Nu pentru Domnul Iisus, ci pentru Mos Craciun se taie milioane de brazi, se confectioneaza milioane de obiecte atractive, sclipitoare, ca sa satisfaca pofta ochilor (1 Ioan 2:16) si se cheltuiesc sume mari pentru sarbatoare lui Mos Craciun. Iar bradul ornamentat frumos devine centrul bucuriei, nu Hristos
regenerarea.wordpress.com – 17 decembrie 2009
Adepții acestei teorii a conspirației spun că sărbătoarea Crăciunului a început să fie practicată de creștini pe 25 decembrie, după trei secole de la începutul misiunii de evanghelizare a apostolilor, începând cu secolul al IV-lea în Vest și cel de-al V-lea secol în Est. O altă sărbătoare importantă este Sfântul Nicolae, pe 6 decembrie. Înainte ca Moș Crăciun să fie inventat, cel care aducea cadouri copiilor era Moș Nicolae. Aici intră în scenă și el. Teoria susține că Moș Crăciun a fost creat după chipul și asemănarea lui Moș Nicolae.
VEZI ȘI: Sfântul Nicolae. Ce cadouri NU TREBUIE să dai celor dragi
Blogul searchnewsglobal.wordpress.com susține că Moș Crăciun a apărut în Olanda în secolul XVII. În acea perioadă copiii au început să-și pregătească încălțările pentru a primi cadouri în ele. Așadar, tradiția de a primi cadouri în ghetuțe s-a născut în aceeași perioadă cu conceptul de ”Moș Crăciun”.
Conform legendei, Moş Crăciun apare magic în Olanda în jurul secolului al XVII-lea. În timpul acestei perioade, Sinter Klaas (Santa Claus sau Moş Crăciun) s-a născut în mod oficial. În limba olandeză, Sf. Nicolae se pronunţă “Sint Nikolass”, care prescurtat a rezultat “Sinter Klaas”, anglicizat ca “Santa Claus” (“Moş Crăciun” în limba română). Copiii olandezi au început, aşadar, în secolul al XVII-lea, în noaptea de 5 decembrie să-şi pună pantofii lângă vatra focului, în cinstea Sf. Nicolae din secolul al IV-lea. A doua zi dimineaţă, aceeaşi copii se trezeau cu daruri în încălţări, lăsate de “Sinter Klaas”. Şi, la fel ca Moş Crăciunul din ziua de azi, “Sinter Klaas” mergea din casă în casă, intrând pe coşurile locuinţelor.
Cum Sf. Nicolae s-a transformat în Moş Crăciun în America secolului 19
Următoarea noastră oprire în evoluţia Moş Crăciunului este anul 1626, atunci când urmărind să-şi împlinească “visul american”, coloniştii olandezi traversează Atlanticul şi poposesc pe pământ american fondând colonia New Amsterdam, oraşul New York de astăzi. Şi desigur că în America au adus cu ei şi obiceiul cu “Sinter Klaas”.
În anul 1809, eseistul american Washington Irving publică o satiră populară despre coloniştii olandezi fondatori ai New York-ului, operă intitulată “O istorie a New York-ului”, în care se face referire la naşterea legendei lui Moş Crăciun pe pământ american:
“În această perioadă timpurie, a fost instituită o ceremonie pioasă, dar totuşi religioasă, aceea de a atârna o şosetă la gura sobei în ajun de Sf. Nicolae; şoseta era găsită întotdeauna plină a doua zi dimineaţă, pentru că Sf. Nicolae a fost întotdeauna un mare darnic de cadouri, în special faţă de copii.”
Ajungem apoi în anul 1822, când, inspirat de cartea de mai sus a lui Washington Irving, profesorul de teologie Dr. Clement Clarke Moore scrie un poem “O vizită de la Sf. Nicolae”, ca un simplu cadou pentru copiii săi. Descrierea lui Moore a Sf. Nicolae (viitorul Moş Crăciun) era una caldă, prietenoasă şi zâmbitoare. Moore n-a intenţionat vreodată să publice poezia, dar ea a ajuns totuşi în revista “Troy Sentinel”. Acest poem a devenit extrem de popular, şi n-a fost decât scânteia care a aprins scânteia intitulată Moş Crăciun. Moşul a devenit astfel foarte popular în întreaga Americă.
În sfârşit, în anul 1863 un desenator talentat, pe nume Thomas Nast, inspirat de poemul lui Moore, l-a ilustrat pe Moş Crăciun în revista “Harper’s Weekly” cu chipul pe care-l cunoaştem cu toţii astăzi: un moş cu barbă lungă şi albă, cu un veşmânt roşu, vesel şi cu o mulţime de daruri în traistă. Astfel, s-a născut oficial Moş Crăciun!
searchnewsglobal.wordpress.com – 20 noiembrie 2013
Blogul lovendal.ro vorbește și el de rolul Diavolului în apariția conceptului de ”Moș Crăciun” și spune că literele rearanjate din cuvântul ”Santa” dau cuvântul ”Satan”.
Dar haideţi să vă spun, de fapt, marele secret. În limba engleză, diavolul are multe epitete, printre care am putea număra şi “Old Nick”, adică “Nick cel bătrân”. Pe de altă parte, se pare că legenda lui Moş Crăciun a apărut de la Sf. Nicolae. În Olanda, în secolul al III-lea, a apărut legenda Sf. Nicolae, un om care era foarte generos faţă de copii. În limba olandeză, “sfântul Nicolae” se pronunţă “SAINTNI-CHOLAS”. De aici, până la englezescul “Santa Claus” (adică Moş Crăciun), n-a fost decât un simplu pas. “Old Nick”, adică Satana = “Santa Claus”. Cam ciudată asemănarea…
lovendal.ro – 16 decembrie 2010
Credincioșii vorbesc cu interes despre această teorie pe forumuri. Pe forumul crestinortodox.ro și pe forumcrestin.ro, subiectul este larg dezbătut. Deși sunt unii care spun că teoria nu este reală, cei mai mulți sunt de acord cu ea și spun că Moș Crăciun i-a luat locul lui Iisus Hristos și că este o greșeală că Crăciunul este confundat cu nașterea Mântuitorului.
Din această conspirație nu putea lipsi nici Coca Cola. Se spune că până în anul 1930, când compania a început să folosească imaginea lui Moș Crăciun în reclamele sale, bătrânelul nu era perceput ca fiind îmbrăcat în roșu. După ce moșul a fost desenat în haine roșii, culoarea companiei, oamenii au început să adopte ideea și să se îmbrace și ei la fel. Astfel, ideea s-a propagat rapid și de aceea astăzi atunci când cineva se îmbracă în Moș Crăciun, poartă haine roșii. Nu este clar, totuși, unde este răul făcut de Coca Cola.
În 1931, această companie a început să folosească imaginea lui Santa Claus în reclamele sale de Crăciun, pentru a mări cererea produselor sale în perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel l-a angajat pe designerul american Haddon Sundblom să stilizeze forma ”bătrânului plin de bunătate”, care simbolizează ”spiritul bun al Crăciunului și al Anului nou”. Acesta l-a desenat dolofan, îmbrăcat în culorile companiei și l-a pus să dăruiască sticle de Coca Cola. De atunci, imaginea lui a rămas neschimbată, iar campania publicitară care a avut un mare succes se repetă în fiecare an.
ecretele–sistemului.blogspot.ro — 27 decembrie 2011
În concluzie, teoria nu ne spune scopul exact pentru care a fost creat Moș Crăciun. Se înțelege că totul este o bătălie între personaje: Moș Crăciun și Iisus Hristos, iar primul câștigă. Cert este că se fac foarte mulți bani cu ajutorul amândurora.
Sursa: Criterii.ro
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal: