TINERII si STUDIILE in STRAINATATE
Tot mai multi tineri sunt de parere ca vor avea un viitor asigurat daca PLEACA DIN TARA. Oriunde intrebi exista minim 2 persoane care ar accepta sa plece in alta tara pentru studii. Universitati avem si noi, oameni care stiu sa predea avem, dar unde este diferenta? Se pare ca oricat de buni ar fi tinerii nostrii, oricat de motivate ar fi generatiile si chiar si cu profesori care se dedica…rezultatele nu ar fi aceleasi. Cauza? Sistemul educational difera! Si nu, diferentele nu sunt de trecut cu vederea.
In primul rand, in Romania , sistemul de invatamant este organizat pe niveluri, asigurand coerenta si continuitatea instruirii si educatiei, in concordanta cu particularitatile de varsta individuale. Sistemul national de invatamant cuprinde:
– invatamantul prescolar, invatamantul primar ( clasele I-IV ), invatamantul secundar care cuprinde : invatamantul gimnazial, secundar inferior (clasele V-IX ); invatamantul liceal, secundar superior ( clasele X-XII ); profesional anii I-II / III ; invatamantul postliceal, invatamantul superior (invatamantul universitar de scurta durata ( colegii de 3 ani ) si de lunga durata ( 4-6 ani ); invatamantul post-universitar ( master, studii academice , doctorat ) si se mai pot adauga educatia permanenta, invatamantul deschis la distanta, invatamantul particular, pentru minoritati si invatamantul special.
La prima vedere totul suna bine. O masura importanta adoptata, constituie prelungirea invatamantului obligatoriu la 10 clase.Varsta de debut a scolarizarii se face de la 6 ani, iar teoretic varsta de incheiere a invatamantului obligatoriu este de 16 ani. Apoi, fiecare are dreptul sa faca ce vrea. Unii termina un liceu, altii vor sa mearga mai departe, facultate ,master si un viitor stralucit, spun unii.
Ei bine, usor ar fi si bine…dar nu la noi! Dupa ce treci un hop, acela de a lua BAC-ul, ai de trecut prin moment grele. Fie altii se baga in fata ta cu mita, fie financiar iti este imposibil sa mentii studiile superioare, fie te gandesti : Ce fac in Romania daca zeci, sute, mii de studenti se plang anual ca dupa ani si bani investiti, se trezesc ca nu au unde sa se angajeze. Si usor, usor tinerii sunt primii care se lovesc de greul in societatea romaneasca. Ne miram de numarul care creste de la an la an al celor care se sinucid, se drogheaza, intra in anturaje proaste sau pur si simplu sunt victimele unor depresii greu de depasit. Tie ti-ar fi mai usor sa te gandesti la viitor intr-o situatie ca asta?
Nu le dau dreptate in totalitate celor care ar renunta la Romania pt studiile in alte tari, dar trebuie sa recunoastem ca uneori altii reusesc sa ne atraga chiar daca ceea ce exista in tarile lor, pare o banalitate in randul cetatenilor de acolo. Ceea ce vreau sa spun este ca in tarile vecine studiile superioare nu necesita atatia bani ca in Romania, nu exista taxele atat de mari ca la noi iar daca munceti un numar de ore pe zi, iti va fi mai usor in tot ceea ce faci.
In ceea ce priveste invatamantul in Franta, exista un numar de asemanari dar si de deosebiri in comparatie cu sistemul de invatamant din Romania. La fel ca in Romania, scolarizarea incepe la 6 ani, iar invatamantul obligatoriu dureaza 16 ani.
Sistemul de invatamant este structurat pe niveluri astfel: invatamantul prescolar care este facultativ, cuprinde copiii intre 2 si 6 ani, impartiti in trei grupe de varsta: mica, mijlocie si mare.
Invatamantul primar este obligatoriu, cuprinde copiii intre 6 si 11 ani. Spre deosebire de invatamantul romanesc, nu exista semestre, iar scoala elementara acopera ciclul de initiere fundamentala si ciclul de aprofundare. Ciclul de initiere fundamentala incepe foarte devreme ( ultimul an al scolii materne ) si se continua pe parcursul primilor doi ani ai scolii elementare. Ciclul de aprofundare se deruleaza pe parcursul a trei ani.
Efectivul elevilor dintr-o clasa in invatamantul pre-elementar este de 27 de elevi, atat in sectorul public cat si in cel privat.
Invatamantul secundar cuprinde colegiile care sunt obligatorii. Acesta este organizat in doua cicluri, fiecare cu durata de doi ani: ciclul in observare ( clasele a 6-a si a 5-a ). Toti elevii primesc un invatamant comun, care corespunde unui orar saptamanal de 22, 30 de ore; ciclul de orientare ( clasele a 4-a si a 3-a ) elevii au posibilitatea ca la sfarsitul anului al 3-lea, sa-si aleaga o orientare, potrivit dorintelor.
La ei accentul se pune pe ceea ce VREI TU, DORINTELE SI ASPIRATIILE TALE. Pe cand in ROMANIA ai un program précis, materii si informatii pe care obligatoriu trebuie sa le stii, altfel nu treci la nivelul urmator. Cel mai negative lucru nu ar fi taxele despre care am vorbit ma sus, ci organizarea
Sa ne gandim la cei mici. Lasam tinerii presupunand ca ei isi formeaza o mentalitate precisa si sunt mai puternci astfel incat sa se descuce. Discutam despre copii, cei care nu fac altceva decat sa invete ca papagalul informatiile si am spus sa invete, nu sa le asimileze. Ei nu doar ca sunt fortati de cele mai multe ori sa meraga pe un tipar anume, dar ajung sa invete lucruri pe care dupa o perioada le vor uita.
Spui lectia ca pe o poezie, te ridici, prezinti, demonstrezi ca ai invatat. Si ai o nota mare. Dar pe viitor? Pe viitor iti vor fi de folos, vei mai sti ceea ce ai spus cu 2 saptamani in urma la lectia de fizica??? Asta e problema la noi. Ne axam pe multe si ajungem sa realizam ca tinerii nu mai stiu nimic bine. Dintoate cate putin! Degeaba daca nu poti demonstra la urma ca stapanesti cu adevarat ceva. Candva am auzit “A sti inseamna a sti sa faci.”
Tinerii din tarile vecine au posibilitatea de a-si alege singuri materiile, practic viitorul chiar sta in mainile lor. Ei pun accentul pe ceea ce isi doresc, ce ii reprezinta, si in primul rand pe talent. Desi invata , aproape orice copil dintr-o familie alege sa faca ceva extra-scolar. Tocmai pentru a prelucra talentul (fie muzica, desen, tehnologie/inovatii, dans, arhitectura …etc)
La noi, abia daca mai ai timp sa faci ceea ce iti place. ( asta daca esti elev constiincios si vrei progres la scoala, daca nu alegi sa te distrezi, unii le imbina cu folos pe ambele, in timp ce altii ajung sa incline mai mult in favoarea distractiei ).
Si totusi, daca tinerilor din Romania li s-ar oferi mai multa atentie si daca toate aceste reforme in invatamant din ultimii zece ani s-ar opri, poate sansele spre reusita ar fi mai mari si in acelasi timp tinerii nu ar mai fi tentati sa paraseasca tara. In scurt timp, vom realiza ca populatia tarii este batrana, si nu la figurant pentru ca vor ramane in majoritate doar batranii si cei peste 40 de ani, in timp ce tineretul…noile generatii vor opta spre occident.
NU spunem ca tinerii nu fac progres doar din vina asta dar nu putem fi ipocriti incat sa spunem ca sistemul educational de la noi este perfect si singurii vinovati sunt tinerii si parintii care nu isi controleaza copiii.
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal:
Sa ne continuam studiile in strainatate si sa fim numiti oriunde ne-am duce, tigani si hoti, cu toate ca avem rezultate mai bune decat ai lor.E o adevarata placere! (In cazul meu aproape in Siberia, si aici am ajuns cunoscuti…)