TUN DE MILIARDE DE EURO: Cum sunt ȚEPUIȚI românii cu contoarele inteligente
Contoarele inteligente pe care suntem obligaţi de Uniunea Europeană să ni le montăm se dovedesc a fi o afacere de 15 miliarde de euro pe buzunarele consumatorilor. Mai exact, implentarea unui astfel de contor îl costă pe consumator mai mult decât economia pe care o face cu acest aparat.
Una dintre cerinţele Uniunii Europene în privinţa energiei este montarea de contoare inteligente în 80% dintre locuinţe până în 2020.
Implementarea acestui sistem este, însă, mai avantajoasă pentru distribuitori şi producători, decât pentru consumatori, informează romaniatv.net. Iar asta pentru că implementarea acestui sistem îi costă pe cosumatori mai mult decât economia pe care o fac după montarea contoarelor inteligente.
Concret, montarea unui asemenea contor inteligent costă între 77 şi 766 de euro, în timp ce economiile pe care le face un consumator în cei 10 ani de durată de viaţă a aparatului sunt cuprinse între 18 şi 654 de euro.
La nivelul întregii Europe, dacă toţi cei 195,6 milioane de cosumatori ar monta contoare inteligente la preţul minim, de 77 de euro, suma totală care ar urma să ajungă la distribuitori şi producători ar ajuge la 15 miliarde de euro.
Sute de mii de contoare inteligente se montează, începând cu acest an, în Transilvania, nordul Munteniei şi Oltenia
Programul de montare a contoarelor inteligente este continuat de Electrica, şi în acest an, cu 200.000 de noi unităţi. CEZ prezintă doar programul 2016-2020, care presupune montarea a peste 400.000 de contoare. Enel şi E.ON aşteaptă ca programul lor pentru 2016 să fie avizat de ANRE, apoi îl vor face public. Toate investiţiile distribuitorilor în contoarele inteligente vor fi regăsite în factura la curent a consumatorilor.
Compania de stat Electrica, care asigură distribuţia şi furnizarea de energie electrică în nordul Munteniei, Transilvania şi Muntenia Nord, va monta, în acest an, 200.000 de contoare inteligente acasă la consumatorii fizice şi la firme, potrivit unui răspuns al reprezentanţilor companiei adresat ECONOMICA.NET. La un preţ de 1.000 de lei pentru fiecare contor (inclusiv în lucrări de modernizare a infrastructurii de distribuţie), investiţia este de 200 de milioane de lei. Această sumă se va regăsi în facturile la curent ale consumatorilor, pentru că investiţiile în contorizarea inteligentă sunt recunoscute de către ANRE. Electrica nu a precizat care va fi impactul în factura clienţilor al montării acesto contoare. „Investiţiile în sisteme de contorizare inteligentă sunt recunoscute de către ANRE ca orice altă investiţie în domeniu, neexistând costuri suplimentare”, este singura menţiune la subiect a companiei.
„Un astfel de proiect va permite evaluarea tehnico-economică a diverselor soluţii tehnice, fiind primul pas al implementării SmartMetering în grupul Electrica. În cadrul acestui proiect, Electrica intenţionează implementarea unui sistem de management al datelor măsurate (MDM), care să permită utilizarea integrală a datelor furnizate de contoarele inteligente în scopul îmbunătăţirii managementului reţelelor de distribuţie şi a cresterii gradului de satisfacţie a clienţilor săi (monitorizarea întreruperilor de energie, a nivelului de tensiune furnizat, precum şi a parametrilor de calitate ai energiei electrice)”, mai spun reprezentanţii companiei, care deserveşte 3,5 milioane de clienţi.
Citeşte mai multe despre contorizarea inteligentă pe ECONOMICA.NET
În România, programul de înlocuire a 80% din contoarele clasice cu cele inteligente a fost prelungit până în 2021, întrucât nu s-a realizat până acum o analiză relevantă privind costurile şi beneficiile acestui proiect. De asemenea, perioada în care ANRE va face o analiză cost-beneficiu pentru implementarea sistemelor de măsurare inteligente nu va mai fi 2016-2020, ci 2017-2020.
Ce fac contoarele inteligente
Contoarele inteligente înregistrează și date legate de calitatea serviciului de alimentare cu energiei electrică, și monitorizează continuitatea acestui serviciu. De asemenea, ele semnalează întreruperile în alimentarea cu energie electrică sau o funcționare defectuoasă, localizează anomaliile care ar putea fi cauzate de tentative de furt sau fraudă a energiei electrice.
În viitor, un sistem integrat, consolidat, de contorizare inteligentă poate îmbunătăți competiția în piețele de furnizare, pentru că permite clienților să schimbe cu ușurință furnizorul și, de asemenea, permite introducerea unor pachete cu tarife flexibile. De altfel, tarife zilnice, săptămânale, lunare sau chiar sezoniere, alături de perioade flexibile de tarifare, vor putea extinde gama curentă de opțiuni care prevede facturarea lunară sau trimestrială.
Un sistem de contorizare inteligent integrat cu un sistem avansat de rețea inteligentă poate oferi o serie de servicii, precum:
– Implicarea activă a prosumer-ului (producător/consumator), care poate decide atât când să consume energia regenerabilă pe care o realizează, cât și când să distribuie această energie în rețea;
– O infrastructură inteligentă de încărcare a vehiculelor electrice, care conectează consumul automobilului direct cu contractul de furnizare de electricitate a proprietarului său;
– Soluții inovatoare de automatizare a casei, care permit controlarea de la distanță a diferitelor dispozitive din casă și optimizarea consumului de electricitate.
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal:
" în timp ce economiile pe care le face un consumator în cei 10 ani de durată de viaţă a aparatului sunt cuprinse între 18 şi 654 de euro." Dar cum ai calculat???
„Investiţiile în sisteme de contorizare inteligentă sunt recunoscute de către ANRE ca orice altă investiţie în domeniu, neexistând costuri suplimentare”, dar dumneata esti de alta parere si afirmi "Toate investiţiile distribuitorilor în contoarele inteligente vor fi regăsite în factura la curent a consumatorilor."!! De unde stii pe ce informatii te bazezi, ti-au spus tie distribuitorii???
Ar fi bine ca un articol sa se bazeze pe fapte concrete nu doar pe parerea redactorului!!!!
Pentru pacaliciu ong-ist de mai sus ! Daca ai stat toata viata ta la coada vacii,recte in Ro ,atunci este mai bine sa lasi ciocu mic si sa asculti la altii ce au trait rin Occident si au avut asa ceva in fata usii. Asta este un experiment al marilor corporatii de a mari controlul asupra energiei si totodata de a baga pe gat consumatorului preturile ce deriva dn inplementarea lor.
Ca de obicei ,se gaseste repede un carcotas sa comenteze ,chiar daca habar nu are despre ce este vorba .Comportament specific sclavulului corporatist ,frustrat cu copii etnobotanisti si cu nevasta adultera !
Contoarele oricum trebuie schimbate, avantajul este ca nu se mai taie fizic curentul ci iti micsoreaza puterea la 1kWh, adica mai mult decat suficient pentru un be si-un frigider. Prea mult bla-bla si contoarele alea mecanice costa bani, dezavantajul e ca astea inregistreaza si orice consum facut de electronice si leduri, asa ca mai scoateti din priza aparatele cand plecati de acasa=problem solved..
part 2 – intreaba un inginer electric daca nu te pricepi la ceva inainte sa afirmi ceva
papagal.esti de la ire?uita-te la contoar si pe urma ce ai acasa.astia sant stat in stat.te sperii ce salarii au,SALARII.si poate ai si curaj,OBRAZ
nume
in Canada acest sistem este implementat de cativa ani! Partea buna este ca totul este wireless, nu te mai deranjeaza nimeni cu cititul contorului, citirea se face automat,, instant.Societatea pentru furnizare a energiei electrice, centralizeaza datele, in vederea optimizarii performantelor retelelor electrice.Poti avea tarif preferential (mai scazut), daca nu consumi curent in orele de varf (esti la lucru, in perioada aia, si nu consumi curent).Totul este perfect intr-o societate perfecta…in Brazilia, de exemplu au fost cazuri in care, companiile electrice, modificau tariful, fara stirea clientilor, astfel factura, era umflata,…asa se recuperau "pierderile" cica…
Boicot si contracte noi cu rcs rds.
Astea sunt noi ordine de la UE sau un "inteligent" o pune de o "afacere' ?