UMILINȚĂ ISTORICĂ: România, ÎNCONJURATĂ de Ungaria pe USCAT și pe MARE!
Ei îl au pe Orban, noi pe Iohannis…
Cu deja tradiționalul exces de zel mioritic și speranța deșartă că astfel îl vor înmuia pe premierul olandez Mark Rutte, toți ”marii bărbați de stat” români s-au dat peste cap pentru a asigura, cu orice preț, exportul cerealelor ucrainene. Fără ca România să încaseze ceva! În afara nemulțumirilor fermierilor români nedreptățiți de măsurile statului român, după cum au recunoscut public chiar liderii actualii coaliții de guvernare.
Katalin Novak, in inima Transilvaniei!
Iată însă că acum, după ce ”transferul” cerealelor ucrainene se va face pe bani și europarlamentarii premierului Rutte au demonstrat încă o dată cât le pasă de ”îndeplinirea criteriilor tehnice” ale aderării la Spațiul Schengen, România nu mai contează în această ecuație. Astfel că, nici nu mai știm pentru a câta oară, Ungaria se dovedește din nou singurul jucător care contează cu adevărat, geo – strategic vorbind, la ”masa puternicilor” în această parte a Europei. Astfel că ministrul de Externe de la Budapesta, Peter Szijjarto – unul care face singur cât toate guvernele românești post-decembriste la un loc! – a făcut anunțul că, gata, Ungaria va prelua transportul cerealelor ucrainene către Occident. Dar pe bani! Nu ca România, moca…
Terminalul Fenyeslitke
”Terminalul feroviar de la Fenyeslitke va juca un rol important în asigurarea continuității exporturilor de cereale din Ucraina, întrerupte din cauza războiului, și prin aceasta în atenuarea crizei alimentare mondiale” a declarat ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto la inaugurarea Centrului de comutare a ecartamentului feroviar al companiei East – West Intermodal Logistics SA.
Szijjarto învârtind ”cuțitul în rana” românească și prin insistența cu care a subliniat că Ungaria, prin terminalul de la Fenyeslitke, va prelua ”rolul major al transportului de cereale din Ucraina către destinații din întreaga lume”. Ministrul ungar proclamând această importantă victorie a Budapestei prin precizările că deja ” capacitatea Portului Constanța este ocupată la maxim, rutele românești și slovace sunt saturate, iar nivelul scăzut al Dunării face ca transportul fluvial cu vaporul să nu poată fi complet previzibil”. Astfel că ”traseul care leagă Terminalul de la Fenyeslitke de porturile din nordul Adriaticii este acum modalitatea cea mai rapidă și eficientă de a garanta securitatea aprovizionării cu alimente în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii, prin Ungaria”…
”Frați” cu sârbii și moldovenii
Ce este drept, decidenții români încă se bat cu pumnii în piept cu privire la ”relațiile frățești” cu moldovenii și sârbii. Numai că, ghinion, realitatea istorică de la frontierele României sunt cu deja totul altele.
Atât Republica Moldova, cât și Serbia având în derulare ample Parteneriate Strategice cu Ungaria, ci nu cu România! În cazul Basarabiei contând poate și faptul că, în plină pandemie, în timp ce Raed Arafat se înghesuia în pozele cu câteva rable de Pompieri având 40 de ani vechime, Budapesta asigura de îndată un ”pod aerian” cu ajutoare medicale de zeci de milioane de euro, ci nu un ”pod de flori”! De asemenea, tot Ministerul de Externe de la Budapsta fiind cel care a bătut cu pumnul în masă, la Bruxelles, pentru ca Republicii Moldova să îi fie acordat de îndată un ajutor financiar de 70 milioane euro. Și atunci la ce să ne mai mirăm că astfel diplomația extrem de pragmatică a Ungariei nu face decât să își ”protejeze investiția” din Republica Moldova. Banca ungară OTP fiind cea pe care se bazează practic întreg sistemul bancar basarabean. Iar compania Richter ”stîlpul” pe care se clădește nu doar sistemul medical de peste Prut, dar și o bună parte a economiei moldovenești!
Iar dacă și Chișinăul a ajuns să solicite sprijin extern în primul rând Ungariei, ci nu României ”soră”, și mai spectaculos este avântul relațiilor bilaterale cu Belgradul! Acolo unde recent a fost semnat Parteneriatul Strategic între Ungaria și Republica Serbia. State rivale de moarte până de curând… Dar care acum construiesc împreună autostrăzi, iau împurmuturi la comun și minoritățile au drepturi depline reciproc recunoscute. Astfel că, după ce Ucraina își va exporta strict cerealele prin Ungaria, România se trezește ”izolată” diplomatic cel puțin și la Est, dar și la Sud – Vest. Republica Moldova și Serbia fiind principalii parteneri economici ai Budapestei și cei mai importanți beneficiari ai investițiilor directe ale Guvernului maghiar.
Port la Trieste… Ieșire la Marea Neagră!
Mai mult decât atât, România tocmai ce este pe cale de a fi înconjurată de către Ungaria și pe mare, nu doar pe uscat! Pentru că, în ciuda ”amănuntului” geografic că Ungaria nu are ieșire naturală la mare, Guvernul de la Budapesta finanțează construcția a două porturi maritime. Cel mai vizibil fiind cel de la Trieste! Acolo unde statul ungar își construiește propriul port la Marea Mediterană, pe un teren cumpărat în zona portului existent Trieste. Iar cum un drum de la Budapesta la Trieste durează doar șase ore, și strict pe autostradă, investiția companiei de stat Adria Port se anunță deja un uriaș succes economic. Ca să nu mai calculăm anvergura sa geo – strategică… Și asta îm timp ce structurile statului român nu sunt măcar în stare să verifice informația publică privind construcția unui port ungar, după modelul celui din Trieste, și la Sulina. Acolo unde ar fi fost achiziționat deja, prin intermediari, un teren de peste 200 de hectare, care va asigura Ungariei ieșirea și la Marea Neagră, după cea la Marea Mediterană!
”Succesul nebun” al acestui plan al autorităților de la Budapesta de a reseta istoria, geografia și geo – politica deopotrivă datorându-se, în bună măsură, nu doar faptului că Ungaria are un premier ca Viktor Orban și o președintă precum Katalin Novak. Cât numirii în fruntea Informacios Hivatal, Serviciul de Informații Externe al Ungariei a fostului spion Jozsef Czukor. Cel care, după ce a stabilit reîmpărțirea sferelor de influență din Transilvania cu serviciile secrete similare din Austria și Turcia a ”cucerit” economic nu doar Ardealul, cel pe care îl cumpără deja bucată cu bucată. Dar și Serbia și Republica Moldova. Iar cu o ieșire portuară proprie și la Marea Neagră, după cea de la Marea Mediterană, chiar că ”stepa” ungară se întinde tot mai mult în această parte a Europei…
via Ziarul National
SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:
ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!
DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:
sau prin PayPal: